In the Big Apple

Igår besökte jag stora äpplet, dock i Finland, inte på andra sidan kontinenten. Vill ni läsa om det besöket kan ni göra det i de fyra inläggen jag gjorde - ni finner dem här: 1, 2, 3, 4,!

Igår var jag alltså och shoppade med Lotta i Iso Omena, det var riktigt kul. Tänkte inte ens köpa något men, ja, det är lite svårt för mig att gå omkring i flera timmar utan att hitta något som man är tvungen att köpa. Men ni förstår nog att jag inte kunde gå förbi denna utan att inhandla den till framtida babyn:

Yeees, we love you dad :)

Äta bör man, annars dör man. Vid chicos började jag med att kalkylera hur mycket maten egentligen skulle bli och kosta, tills jag insåg att jag inte måste räkna taxes och tips. Det måste jag nog erkänna var skönt - ett pris, en klar slutsumma. Restaurangpriserna skiljer sig inte stort mellan Kanada och Finland vid de typiska storkedjorna. Kanske till och med lite billigare här.

För mig blev det cajun-burger med sallad. (Totalt knappt 17 CAD, 13 euro).

Iso Omena hade redan juldekorerat och mysigt. Lagom stort för en gravid kvinna som inte orkar gå i så stora etapper :) Lotta hittade fina rockar och tröjor, medan jag själv fick nöja mig med underbyxor. Ack vad inspirerande att shoppa med min mage. Not. Men jag kunde ju inte gå förbi erbjudandet på 6 par för 10 euro. Det är ju nödvändigt att ha, men kanske inte värst inspirerande och roligt.

Kakaon kan inte jämföras med Starbucks, men oj vad efterrätten vad god! Ibland måste man ju lite få skämma bort sig själv med godsaker också :) Trevlig dag med trevligt sällskap på alla sätt och vis!

Sedan skaffade den här datanörden även internet till mobilen, 2M för 13,95e/mån (obegränsad). Nu kan jag till och med blogga direkt från mobilen - internetaddicted, who? Me? Nä, du måste skämta! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0