New York part 2

Kvällen / Natten fortsatte ännu efter Mamma Mia, för eftersom New York aldrig sover kunde vi ju heller inte gå och sova! Här har vi en häst med vagn, som var en populär turistattraktion att åka i. Däremot hiskeligt dyrt och efter prat med demonstranter emot detta behandlande av djur, kan man ju bara instämma att hästar inte borde vara i stadsmiljö..De olyckor som hänt under årens lopp var inga barnvänliga bilder, om man säger så..
Sedan såg vi en skylt som fick vår uppmärksamhet: Nygård. Vad var nu detta? Nu finns det kanske någon som redan vet, men jag kan avslöja till er andra som är lika lite modemedvetna som jag att det handlar om en svensk (?) designer, där kläderna inte såg ut att ha råd att hamna i mitt klädskåp...
Man såg ju inte precis något finska här..DÄREMOT så hörde vi en MASSA finnar!! Varje dag på varje plats dit vi gick hörde vi finska..likledes en del norrmän och danskar. Märktes att det även var höstlov hemma i Finland..
Lite egopics av sig själv på Times Square. Dagen var varm som sommar men natten blev genast kallare, som det brukar om hösten. Men allt är varmare än de +12 grader som Montreal befinner sig i för tillfället..
Som ni märker är ju inte människorna här i Nordamerika i det minsta laget...nå nää, skämtar bara! Det här är ju taget förstås från...
Ripleys - Believe it or not! Ni som inte vet vad det här är för tv-program borde åtgärda saken :) Det är väldigt intressant..
Min snygga, vackra hingst!! Vem jag sen pratar om kan ni själva gissa..men jag hittade något ännu snyggare och bättre i nästa gatuhörn..nämligen ingen mindre än..
självaste Leonardo di Caprio!!! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0