These shoes were made for walking...


Råkade kolla igenom lite skoförrådet igår och fann dessa som jag inte använt en enda gång. Fy skäms tänkte jag, man kan ju inte slösa pengar sådär i onödan, och bestämde mig för att sätta på mig dem idag.Fann en tröja med samma färg som underlättade valet. Grymma i-lands problem.

Det börjar bli kallt om morgonen då man väntar på bussen, som tur kan jag ta bilen resten av veckan. Men att man kan känna sig fjantig då man står och tar bild på sig själv. Tänkte bara visa håret som jag blonderade litet igår, Är rätt nöjd, trots det finns ställen där jag ser ut som en leopard, men det är väl sånt man får ta då man vill spara 100e genom att göra det själv än att gå till frissan.

Idag blir denna mammas längsta dag, eftersom vi har obligatorisk fortbildningseftermiddag, men som tur är det inte så ofta. Ja - och det innebär alltså då en 8-16 dag.För andra rätt normal dag, men som lärare har jag 23h/veckan så därav känns det längre. Men jag kan dock lugnt säga att med all planering etc kvällstid kommer jag nog upp till ett betydligt högre timantal. Läraryrket är bra i mångt och mycket, men vi kan nästan aldrig bara stänga klassrumsdörren och lämna jobbet där, som många andra kan.

Vad har ni för plus och minus i ert jobb? Liten gallup om yrken, såhär passligt en måndagsmorgon.

Kommentarer
Postat av: Boa

jag arbetar inom vården så fördelarna är att jag(då jag inte är mamma- eller vårdledig) är ledig mitt i veckan ibland och kan lite önska mina turer om jag behöver vara ledig någon dag. Nackdelen är sen att man är tvungen att arbeta helger och högtider. Speciellt på julen vill man ju vara ledig då man har barn, men det är inte alltid möjligt.



Sen arbetar även mannen skifteserbete så det har sen igen gjort att jag inte varit på arbete sen äldsta dottern föddes för 5 år sen utan jag har kunnat hoppa in då jag varit vårdledig. På så sätt har varken äldsta eller mellersta dottern (3år) varit tvugna att gå på dagis då antingen jag eller mannen kunnat vara hemma med dem. Det blir en hel del pusslande, men med facit i hand har det varit värt det. Barnen har fått vara hemma och vi har kunnat göra vad vi tycker om dagarna. I klubben har de däremot varit för att leka lite med andra barn, men det har bara varit några timmar i veckan. Nu är vår tredje flicka 3 månader (jo, vi gör bara flickor i den här familjen :) ) och jag planerar att vara hemma tills hon blir två och bara gör keikkor, om det går ekonomiskt ihop är jag hemma tills hon blir 3 år.

2011-09-19 @ 13:47:58
Postat av: Josephine

Oj det låter ju som ett perfekt arrangemang! och inget fel i bara flickor, låter ju underbart :) man kan väl säga ni har kvinnodominans i ert hushåll..hih..

Själv märker jag det är en hel del fixas med tidtabeller här också, men jag är lycklig vi nu klarar av att sköta Isabella rätt långt på tumis, men med några dagar i veckan med lite hjälp. Allt brukar ju nog reda ut sig på ett eller annat sätt.

Det är så roligt att du kommenterar, och man får lite inblick i andras vardag. Trevlig fortsatt vecka!

2011-09-19 @ 19:13:08
URL: http://mumintrolletjosephine.blogg.se/
Postat av: Boa

Maken känner sig ju nog lite i underläge med alla flickor i huset :)



Jo jag tycker att det är helt super med tre prinsessor. Då den yngsta prinsessan föddes för ca 3 månader sen så fick jag lite härifrån och därifrån kommentarer i stil med att det ungefär var synd att det blev en flicka till och inte en pojke. Själv var jag överlycklig att det blev en flicka till, men ändå fick jag en känsla av att man borde vilja ha barn av båda könen och att människor försökte säga tröstande ord åt mig då det blev en flicka till och inte en gosse.



Ha en bra fortsatt vecka du också! Det är intressant att följa med din blogg då vi båda kommer från Kyrkslätt och har gemensamma bekanta :)

2011-09-21 @ 22:28:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0