Till mitt barn

Igår då jag gick till posten såg jag de ljuvligaste Mumin-samlingsvykort och postmärken. Köpte på direkten två av dem, en förseglad och en öppnad (av olika sort). Jag vill gärna samla ihop en massa av minnen till att Isabella blir vuxen, av sådant jag gillat och vill ge henne. Varje vykort får ett litet meddelande av mig, med tankar och hälsningar. Har en låda i hennes rum vart jag lägger allt som skall sparas till framtiden. Dem skall hon få då hon blivit tillräckligt stor för att uppskatta dem.

Kommentarer
Postat av: Danne

Vilken fin och omätänksam grej att hitta på! Vad glad Isabella kommer att bli när hon är stor och får läsa alla fina minnen. Detta måste jag komma ihåg om jag nångång får barn. Så himla fint!

2011-10-19 @ 20:01:31
URL: http://frokenminttu.blogspot.com
Postat av: Josephine

Mm, jag hoppas hon kommer gilla det. Vet själv att jag tyckte det var superskoj att läsa "Min bok" från barndomen som mamma skrivit och gjort - för att läsa lite om hur barndomstiden var, den delen som man verkligen inte minns :)

2011-10-19 @ 20:20:32
URL: http://mumintrolletjosephine.blogg.se/
Postat av: Sofia

Vilken fin idé. Hur kom du på den?

2011-10-20 @ 09:45:50
Postat av: Josephine

Bra fråga :) Det nu bara slog mig, tycker om att skriva och köpa sker och ting...bra combo med andra ord.

2011-10-21 @ 14:23:23
URL: http://mumintrolletjosephine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0