Att vara mamma

Att vara mamma har förändrat mitt liv totalt.
Att vara mamma är det bästa jag vet
Att vara mamma är något jag aldrig skulle välja bort
Att vara mamma innebär jag har ett barn som jag skulle göra vad som helst för
Att vara mamma blir bara bättre för var dag som går
Vi har haft så roligt idag, Isabella och jag. Först tog hon en timmes tupplur (andra för dagen) och jag fick en skön paus efter jobbet med kaffe och egen tid. Därefter busade vi och hon följde mig i hälarna, då jag tvättade byk kom hon efter släpandes (hon kryper ju inte utan släpar sig fram med framkroppen, krälar med andra ord) och när jag gick till köket kom hon efter dit. Där höll hon mig sällskap och lekte med plastskålar och kärl medan jag tömde diskmaskinen och gjorde maten. Sedan sjöng vi lite favoritsånger och åt middag.
Därefter busade vi och lekte med olika leksaker. Mammas hår och ansikte samt bus är något tösen finner roligt. Idag var en nästintill perfekt dag. Inget gråt eller gnäll till synes, bara skratt och bus. Sedan somnade hon efter att ha ätit gröt och druckit sin mjölk fint i sin säng kl. 18 och snarkar nu sött. Själv hade jag fixat morgondagens lektioner (prov för hela slanten) och kunde lite syssla med annat. Nu kanske ni skulle tänka er jag föll ner i soffan. Nähä, det gjorde jag minsann inte. Jag gör en del keramik alltid då och då, mestadels av dessa får som säljs i min mammas tomtestuga..
BÄÄÄÄ!!!!
Dessa skall dock ännu in i ugnen och få färg. Någon av dem skall få äran att vara svart.
Vill ni titta in i tomtestugan, finner ni all info HÄR (hemsidan är www.hrfdesign.com)
Däremot har jag nu någon timme tid innan sovdags och tänkte fördriva det med lite bloggläsande, tv-tittande och då sambon kommer hem från träningarna skall vi se på nyaste avsnittet av Two and a half Men. Skönt!
Tack än en gång Isabella för att du kommit till vårt liv, mamma och pappa älskar dig!
p.s hon är förresten ännu tandlös och blir 9 månader på fredagen. Har andra hamnat vänta såhär länge på tänder också? När måste man börja bli orolig om tänderna inte syns till? Antagligen får vi sen ett riktigt skrik-kalas då allt kommer på en gång..

Kommentarer
Postat av: Anonym

Oj va fint inlägg. Och oj va fina får, kan jag få ett svart till julklapp:) Har dom vita du gett på bordet sombäst! Kram på er!

2011-11-15 @ 21:07:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0