Student 02?

Jag gick igenom lite gamla papper och intyg. Där hittade jag även mina studentpapper och tänkte berätta om ett litet misstag som hände. Det var 2002 på hösten och jag skulle skriva matta, modda, enkku och finskan. Man var tvungen att kruxa för om man ville ta realen eller matematiken som obligatoriska. Självklart var det realen som gällde för mig. Efter proven kom rektorn fram med studentpappren och sade att jag hade klarat alla, men hon var överraskad jag valt matematik (kort kurs) som obligatoriska. Det betydde med andra ord jag redan då hade klarat studenten - och mindre pressure för våren
Men jag förstår inte hur jag kunde "moka" sådär - tror än i denna dag någon lärare måste ha kruxat fel. Vilken jäkla tur jag inte visste om detta innan jag skrev matematiken, och tack gode gud att jag kom igenom det på hösten, för tänk hur helvetiskt det annars hade varit. Självklart skrev jag realen, som jag satsade att svara alla 8 frågor i historia. Det var på den tiden då man fick välja fritt från alla ämnen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0