A true blonde?

Idag lär jag ha gjort något dumt. Jag satte in en liten metallburk med vatten i micron för att värmas. Det tog två sekunder och gnistorna flög. Tur var jag brevid och stängde mikron asap. Jag blev chockad och förstod ingenting. Berättade till Lari om incidenten varefter han utbrister: " Nämen herregud, menar du allvar? Man skall aldrig sätta metall i micron"
Tydligen har jag varit helt frånvarande på fysik timmarna eller då det har lärts ut, för jag har absolut aldrig förstått det innan nu. Tur att det inte hann gå värre..
Är det bara jag, eller finns det någon lika blond som jag därute? Det är nog väl lite så man skäms..

Kommentarer
Postat av: Tanja

Nå jag har aldrig satt metall i mikron, men förra veckan smällde det ordentligt och en Aino Aalto-skål (tack-o-lov bara en liten dessertskål) som jag tänkte smälta smör i gick sönder. Maken suckade nog åt min dumhet, tydligen inte glas i mikron hellet?!

2011-03-03 @ 18:09:19
URL: http://frugranlund.papper.fi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0