Min "hemlighet"

Nu har jag väl "pinat" er tillräckligt med min lilla hemlighet, som nog förvisso inte är någon hemlighet bland dem jag känner, men vill inte alltid skriva ut alltför mycket på nätet heller.

Det är nämligen så att jag skall börja jobba i augusti som historialärare. Kanske jag låtit bli att skriva också för att jag vet att det finns de som fördömmer att man börjar jobba trots man har en liten baby. Isabella kommer då att vara 6 månader gammal och hon kommer bli omhändertagen av de bästa möjliga. Jag tänker inte redogöra desto mer över det nu här, förrän jag har det helt 100 % klart.

Saken är ju den att jag alltid älskat mitt jobb, och historialärarjobb faller inte ner för träden här i huvudstadsregionen, och därför blev jag superglad att jag får möjligheten att visa vad jag går för. (Hann jobba 2 läsår innan Isabella föddes).

Det kommer säkert att vara utmanande och tungt i sina stunder, men i och med att hon varit så lätt hittills känner jag också att jag är redo för att jobba (speciellt då jag vet hon har det bra). I ärlighetens namn är det nog säkert svårare för föräldrarna än barnet, som inte kommer att minnas vad jag gjorde då hon var 6 månader. Min mamma började jobba då jag var lika liten, och jag tycker inte jag fått några men för livet i och med det.

Hoppas ni nu inte föll från stolen. Vad tycker ni om att kombinera föräldraskap och jobb?

Är stolt över lilltjejen som klarade av upp och ner till Vasa helt galant utan några problem. Vi klarade oss med bara en matpaus och 5,5h gick faktiskt riktigt snabbt! Superkul hade vi det igår, men i och med att vi hade väckning lite efter 6 på morgonen blev det inte så sent. Tack alla inblandade!


Kommentarer
Postat av: Anna

Super mycket tack till dej och Lotta för att ni är så söta och ställer upp. Det var helt jätte kiva och serenaden på torget var bäst :)

2011-06-12 @ 18:38:28
Postat av: Klara

Du är verkligen ingen "hönsmamma"... oj,oj arbeta så tidigt?!?! Varför inte njuta den tid du får och kan med Isabella?Kanske inte heller alltid handlar om hur duktigt den andra personen är som tar hand om barnen, men mamma e mamma. Vara med när hon tar dom första stegen, om jag tolkat rätt har hon inte ens ännu börjat vända sig. Men man går väl inte miste om någonting som man inte vet om. Förstår av ekonomiska själ ifall man MÅSTE. Alla gör vi olika, men varför är "alla" automatiskt hemma i 9 månader?!?

2011-06-12 @ 20:44:25
Postat av: Daniela

Heja dig Josephine! Jag tycker det e självklart att du ska ta jobbet, precis som du skriver så e ju historielärarjobb sällsynta (inte bara i huvudstadsregionen). 6 månader hemma ju en lång tid om man jämför med många andra länder där mammorna knappt får någon mammaledighet alls, utan måste antingen vara tjänstelediga, säga upp sig och bli hemmamammor eller skicka sitt barn till dagis redan när han/hon e bara nån månad. Sånt e livet för många, vi som i Finland och Sverige har det ju fantastiskt bra! Grattis till jobbet!

2011-06-13 @ 17:15:54
URL: http://missminttu.blogg.se/
Postat av: Mia

Grattis till arbetet! Jag tycker det är helt okej att du tar emot arbetet, fast du har ett litet barn hemma. Och som du själv skriver så växer arbeten för dig inte på träd. Skulle jag ha hittat mitt drömarbete medan jag var mammaledig, så skulle jag säkert också ha tagit emot det :) Lycka till!

2011-06-13 @ 18:58:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0