Rådgivning

Liten baby-update efter rådgivningsbesöket:

Lillisen mår super och är fortfarande med huvudet neråt (jippii). Starka och regelbundna hjärtslag på cirka 150slag/min.

Jag hade kisset "rent" (dvs. no sugar) men ändå tyckte de nu att jag kunde åka och göra "sokerirasitustesti", just in case. Usch vad jag är outbildad då jag bara slänger hit finska uttryck..

Med andra ord vara utan mat och dryck i över 12h (hujedamig!) och sedan dricka en sötsliskig blandning på 5 dl.

Blodtrycket var bra på 128/78 men hemoglobinet bara 110 :( = Järnpiller. Usch. Jag tänker för smaklighetens skull inte redogöra närmare varför det är mindre roligt att äta extra järn. Slå upp det eller pröva själv..

Att gå och röra sig blir allt tyngre, men det hör ju ändå saken till. Man kan inte bli en valross och tro man simmar omkring som en delfin..(viktökning +1kg på 2 veckor, vilket är precis lagom och bra. Tur att jag inte är något fan av julmat)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0