Svar på frågestunden

Här kommer då lite svar på era frågor! Har ni några ni ännu vill ställa, gör det nu.
Lottis (blivande gudmor) frågar :
1. Tror du jag skulle passa i kort hår?
Svar: Jepp! Jag kan inte se dig i något annat än kort hår, men då syftar jag nog på att det inte skall vara kortare än till lite över öronen..
2. Har ni namnet på prinsessan klart?
Svar: Nope! Grymt svårt..har förstår namn jag kunde tänka mig, men vi har inte bestämt något definitivt, innan flickan kommer ut.
3. Får jag vara barnvakt?
Svar: Behöver jag ens svara på detta? ;)
4. Kan Lari eller Kickan skicka meddelande när hon är född?
Svar: Förstås. Jag försöker nog själv också höra av mig, bara konditionen tillåter..

Jenni (bloggläsare) frågar:
1. Hur träffade du Lari?
Svar: Vi började som kolleger på samma arbetsplats hösten 2008. Sådär sakta men säkert blev vänskapen något lite mer ;)
2. Talar han svenska?
Svar: Jepp, han är finlandssvensk men pratar båda inhemska flytande
3. Hur har ni arrangerat ert boende och kommer ni att stanna kvar i Finland efter att babyn är född?
Svar: För tillfället bor vi några månader hos mina föräldrar tills vi får vår egna lägenhet i Gäddvik tillbaka som nu är uthyrd. Vi har här ett eget rum och blir omhändertagna som prins och prinsessa. *bortskämd*. Vi har inte planer för tillfället att åka utomlands, utan stannar nu kvar här och tar hand om lillisen som väntar i magen..

Jenna (Laris syster) undrar:
1. Vad är din dröm?
Svar: Att ha en familj, yrke man trivs med och hälsa. Så för tillfället ser det ljust ut. Som liten ville jag bli konståkare och popstjärna, men vissa drömmar är bättre att de förblir drömmar. H. Bambi på hal is..
2. Vad lever du för?
Svar: Familj, familj, familj..livet vore ingenting utan dem och mina vänner. Det där med t.ex. pengar är förvisso viktigt men inget som enligt mig ger lycka. Hellre sitter jag trångt i ett skjul med nära och kära än gråter ensam i ett slott..
3. Varför älskar du Lari?
Svar: Han är snäll, och söt som en guldkaramell :) Svårt att förklara vettigt, det kan väl sammanfattas i att då han är borta är det någon del av mig som saknas. Förutom att han är pappa till mitt barn är han också min bästa vän.
4. Varför blev du hissanmaikka?
Svar: Älskade historia i högstadiet (hade superb lärare) och jag hade alltid gillat läraryrket då jag följt med min mammas jobb som lågstadielärare. Det var great då man kunde slå två flugor i en smäll!Jag älskar att vara lärare!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0