Utdrag ur mammaledighetens dag

Skall riktigt skriva ner min dag i ord, för att memorera för ev. framtida tyngre dagar. Så jag minns hur bra man kan ha det, och att dagarna säkerligen går upp och ner. (Ungrfärligt schema, det blir ju rätt mycket matas och blöjbytas..närmare bestämt äter hon 7-8ggr/dygn)

- På natten sov jag cirka 3h, men sen egen dumhet då jag gick och lade mig 24.00
- På morgonen åkte Lari iväg, jag sov ytterligare 2h
- Klockan 11 kom blivande gudmor Lotta på besök och hämtade fina rosor åt Isabella
- Isabella var vaken några timmar och visade sin bästa sida
- Då hon lade sig för 3h tittade mamma på American Idol och andra serier från nätet
- Liten paus för att mata lillisen, varefter hon igen drog en trevlig tupplur på 2,5h
- Finska Idols (som har otroligt dålig standard hos vissa av sökande) samt surfande
- Lite mat och blöjbyte och så var det sovdags igen. Mamma kopplar av och kokar lite kärl..
- Beck, för att sedan fixa Isabella igen, innan vi båda går o lägger oss.


Nej, inga tupplurar på dagen. Går inte, jag är pigg kry och full med energi. Har tydligen bra hormoner på G, men har fått höra att det bara varar en stund. Det där med att vaka på natten går ju nog sedan på i längden. Jag är ju i grunden en person som inte behöver mycket sömn, men nog kommer det säkert en vägg emot vid något skede.

Men det skall vi strunta i nu, för nu njuter jag av att vara mamma.

Kommentarer
Postat av: Rolle

Er dag har stora likheter med min, d.v.s. vi sover när vi kan, inte när vi vill! Och är du så "till dig" att du inte gör det när tillfälle ges, så skyll dig själv! M.a.o. Livet ler! :o) Laddar för streamsändning från Moskva på lördag! Hälsa Lari, men speciellt Isabella från Vasapojkarna att vi syns i nästa vecka! :o)

2011-02-24 @ 22:29:19
Postat av: Rolle

Ännu på tal om Idol i Finland....Det är närmast en parodi om man jämför med andra länder! Förlåt...jag skäms när jag ser på programmet, både å tävlandes och domarnas sida...Vilken låg standard!!!

2011-02-24 @ 22:34:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0