"Du har vackert hår"

I tisdags då jag var till skolan och hälsade på fann jag en liten gul lapp i mitt postfack där det stod "Du har vackert hår". Jag fick veta några elever hade varit snälla och satt en lapp på allas fack och elevers dörrar för att peppa och uppmuntra varandra. Det är strunt samma om de menade på riktigt jag har vackert hår eller inte, men det hjälpte faktiskt denna elefant att känna sig lite mindre klumpig och lite mer glamourös. Så spara inte på komplimanger, vi ger dem alldeles för sällan. Ni mina kära vänner och bloggläsare, är underbara! Härligt att ni orkar klicka in och läsa vad som händer i mitt alldagliga liv. 
Nu skall jag och åtgärda mitt flottiga hår som ser ut som om någon slickat det inatt (nej, ingen Lari eller katt som gjort det, det var mer av en metafor) så jag återigen kan njuta av mitt "vackra hår" (inget som stigit mig i huvudet nu, eller hur var det där med ödmjukhet Josephine?...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0