Besök till jorv

Nåja. Nu börjar det bli verkligt, snart kommer en tös. Åkte in till Jorv eftersom blodtrycket var såpass högt (158/97). Dock uteslöts graviditetstoxemi men jag är nu orderad vila och att ta det lugnt. De mätte blodtryck och ultrade samt gjorde alla nödvändiga kontroller. Det här hade de att komma med: 
Flickan är cirka 3,4-3,5kg stor (redo att komma ut snart tycker mamma)
Allt såg bra ut och hjärtat slog duktigt
Livmoderhalsen var nu bara 1/2cm lång (3cm två veckor sedan..) och jag var ett finger öppet, dvs det har hänt en hel del sedan förra kontrollen 25.1 hos läkaren. Jag tror faktiskt hon vill komma ut nästa vecka, så får nu se hur era tippningar går till :) 
Nu skall jag slänga fötterna upp i soffan och vänta på pizzan som Jenna och Lotta fixar (ok, Lotta sköter pizzan och Jenna sitt barn...) Skönt man har så bra "tukijoukot" som tar hand om mig. Skönt att Lari kommer hem imorgon..vi får hålla tummarna att allt går bra ikväll!

Kommentarer
Postat av: Lotta



Nå huhhuh jag vill nog ha all credit för pizzan och övrig service...

2011-02-05 @ 20:49:20
Postat av: LOttis!

Oho! Kanske de blir tidigare änn beräknat..Jee jeee snart får jag komma på besök till sjukhuset och se en liten krabat: )Puss&Kram

2011-02-05 @ 21:57:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0