lördag-söndag

På fredag tränade vi igen det där med att stå och gå. Det är rätt pop här i vårt hus
På lördag var vi till mommo och mofa. Tomtestugan var öppen men däremellan hann vi försöka ta ett familjeporträtt. Pappa Lari hade lite svårt det där med vinklar..
Hmm, lite för trötta ögon hos vissa (Märks det att jag är morgonmänniska? Liksom även vår dotter)
Nåja, bättre..
Hela familjen inom samma bild - perfekt! Har faktiskt inte så många med oss alla framför kameran
och Isabella kröp bland tomtarna. Hon har börjat krypa sådär ordentligt nu - men krälar nog då hon vill snabbt till målet. På kvällen åkte vi hem, Lari fick bli hemma och övervaka lillisen och jag körde iväg mot Stensvik för att träffa en hel hop vänner. Hela 16 pers var vi och det var en jättelyckad kväll och jag kom hem med ett leende på läpparna, då de andra ännu fortsatte sin färd till Helsingfors. Man vet ju om att det alltid är tidig väckning i vårt hushåll (kl. 7-8 är normen)
På Söndag hade pappa jobb och tjejerna gick till Äpplet för att julshoppa. Härligt att någon är lika entusiastisk som jag över julshopping. Woop Woop! (Fattar inte vad det är för fel på vår kamera?! Isabellas näsa ser väldigt ofta orange-aktig ut. Visserligen har hon rätt brun hudton i grunden, men det ser ju ut som om hon bara äter morötter dagarna i ända)
Isabella stifta bekantskap med en jättelik ekorre. Spännande.
Morsan agerade "latte-mamma" och därtill lite glass. Fann en supermörk chokladglass som smakade sisådär. Isabella tyckte biet räckte att smaska på. Vi fick lätt 3,5h att gå i butiker..
Eftersom både sambon och grannarna var borta fick jag inte hjälp med väskorna denna gång..så jag tog flickan och skötväskan på ena sidan och väskorna på den andra. Upp till tredje våningen. Vem sjutton behöver styrketräning på gym? (Ibland saknar jag nog faktiskt den där hissen..)
Isabella fick en tomtemössa, men att ha något på huvudet är ingen hit. En hit är däremot att klappa händerna då jag sjunger "klappa händerna". Det kan vi kalla veckans "nya grej".
Men ett foto fick vi iallafall..Sedan när Lari kom hem var det dags för min söndagsgympa (eller rättare sagt mer dansbetonat) och fiilisen på alla sätt och vis på topp. Då jag kom hem blev det dags för Isabellas kvällsgröt, och efter det skolarbete. Det har fixats prov och undervisningsmaterial. Det handlade ikväll om upptäcktsresor, vilket jag personligen gillar väldigt bra. Så på sätt och vis lite nytta med nöje. Hux flux är klockan 21 och jag hinner göra detta blogginlägg innan kvällens film och sängdags. Fullt upp men samtidigt känner man att man lever och hinner njuta & använda varje minut av dygnet.
Hur såg ert veckoslut ut?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0