Fullt upp

Idag har vi haft fullt upp så jag har inte ens hunnit sätta mig vid datorn..bl.a. blev det besök till loppisen Akseli med gudmor Lotta N, och där hitta jag en massa bra kläder till Isabella. Höstkläder råder det en liten brist på..sen blev det lunch och därefter lek och sång. Det har varit en prima dag. På kvällen blev det även sista måndagszumban, för nästa vecka börjar ju allvaret. Jobbet kallar. Att det är nervöst och skrämmande är förstås självklart då situationen är så ny, men jag har alltid gillat mitt jobb och det går nog bra bara man har en positiv attityd. Isabella sköts alltid här hemma hos oss, mest av sin far men även av vår underbara släkting som har möjlighet att ställa upp. Mina dagar är rätt korta så jag känner mig glad över hur bra vi fått allt ordnat.

Desto mer ingående om jobbet kommer jag inte att blogga om, eftersom det här är en öppen blogg som kan läsas av alla, inklusive elever. Det är alltid lite knepigt det där, med att vara lärare och blogga. Som lärare blir man lite av en "offentlig person", som granskas lite mer än mången annan. Men det är en helt annan diskussion i sig..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0