Sushi - njam!!

Igår bestämde vi oss för att fira sista dagen i vår lägenhet downtown med lite sushi. I början av graviditeten trodde jag att jag inte kunde äta sushi på 9 långa månader, men det var lite överdrivet. Grejen är ju att inte äta något rått samt i måttliga mängder äta av "seaweed" (minns inte nu vad det heter på svenska).
Vi, två rätt så nya rookies med sushi, hade ju lite svårigheter med beställningen och resultatet..ser ni här: 
MEN det här var inte allt, vi hade 15 småbitar till i en annan låda. Alltså rätt mycket. 
Gubben som gav oss maten frågade hur många matpinnar vi ville ha med. Vi sade 2. Han tittade på oss frågande och sade "just you 2"? Jepp, sade vi och gubben skrattade. Därefter tog han två förrättsrullar med som extra bonus. Kanske han tyckte vi var värda det då vi köpte galna mängder. 
Lari njöt av fulla drag. Det blev dock över till en lunchportion idag, som jag tänker äta..lite sushi med gurka och avocado. Härligt, härligt!!
Kan ju tillägga att vi totalt fick cirka 36 bitar för 40 euro. Det tycker jag ändå inte var så farligt pris. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0