On your request

Här har vi då lilla magen igen, som nu börjat faktiskt se ut som en gravidmage, inte bara någon liten ölmage..Tjejen verkar må bra, iallafall gör hon sig hörd flera gånger om dagen och ytan kan ibland se lite konstig ut då den rör sig okontrollerat, vår lilla "alien" :) Trots hon bara borde väga omkring 600 gram så har mamman gått upp cirka 6 kg. Dock lär det höra precis enligt normalkurvan..men ännu borde det komma till ytterligare 6-8 kg enligt kalkyleringar, jaiks. Detta är då i vecka 24 (23+3). Vart sätter sig riktigt alla kilogram? Inte har jag nu blivit något extra mycket fetare förutom omkring masun..Människokroppen är nog intressant!
Tror jag måste börja planera det här med fotografering av mage lite bättre, för det första: 
1) Sätta på sig lite bättre kläder och inte någon sunken top..
2) städa undan rockar / kläder som syns i bakgrunden, för att iallafall ge ett städat intryck
3) Piffa upp mig lite så jag inte framstår som en alltför ovårdad individ..(det är så lätt att bara sätta håret i knut:))
N.B Har fått känna av förberedande sammandragningar (som ju är normalt för livmodern att anpassa sig till förlossning). Intressant upplevelse, känns lite som om någon skulle stretcha och göra det spänt om magen. 

Kommentarer
Postat av: Anna

Oooo, du har en riktig preggers mage nu juh:)Inte så illa pinkat!

2010-10-26 @ 18:29:01
Postat av: Lottis

Oj va du e söt, jätte fin mage. Kraaaaam

2010-10-26 @ 18:47:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0