New York part 1

Vi startade kl. 6 pa morgonen mot New York, och efter en ratt smartfri tullkontroll hade vi en rak vag pa cirka 590 km. Det gick snabbare an vantat och plotsligt var detta var vy fran bilen:

Okay, skamt o sido. Detta ar fran tunneln till Manhattan, kunde ju inte lata bli att fota. For dem ar det ju inte lika roligt, eftersom de inte vet vad det betyder..Men back to reality:

Inne pa Manhattan. Trafiken var crazy men Lari klarade sig riktigt bra. Majoriteten av trafikfordonen var ju gula taxibilar..

Forsta vi gjorde: Bokade biljetter till MAMMA MIA! Som en ultra Abba-nord var jag superglad. Vem skulle inte vilja se Mamma Mia pa Broadway? Jag hade till och med varmt med langarmat, det var cirka 25 grader varmt, ett perfekt senhost vader i NY. Kunde inte ha varit battre, faktiskt. Inte for att skryta eller fa er avundsjuka...i kyliga Finland dar det idag tydligen har snoat..hihi... :)

Sedan traffade jag en gammal god bekant. Musse Pigg med hans Mimmi ville saga hej..

Saklart var jag tvungen att ta en bild tillsammans med honom, annars kunde han ju ha blivit ledsen (och annu mer ledsen skulle han nog ha blivit om jag inte gett honom 1 dollar for besvaret..). Rahaa palaa New Yorkissa, yes indeed!

Sen fann vi dessa lurviga saker i ett annat gathorn..de gor gott om pengar da turister kommer och gar, samt ger dem en slant eller tva..

Det var knappt sa man sag byggnaderna, da allt var intackt. Men sen igen var det ju Times Square, dar det aldrig blir tyst eller morkt..synd man inte kan riktigt fanga atmosfaren pa bild, for den var obeskrivlig

Mitt pa Times Square fann vi denna dam som gjorde modelljobb. De fick nog sakerligen senare retuschera en hel del for up close var hon tackt av make-up eftersom hon hade usel hud och inte var av det yngsta slaget. Och nej, det ar inte avundsjukan som pratar, hon hade bra kropp men ansiktet sag tyvarr redan ratt slitet ut..
Men det har var nog inte det konstigaste man kunde stota pa pa gatorna i NY, det hande nagot hela tiden.

Ni behover inte bli radda, det ar inte utomjordingar som har invaderat gatorna. Det ar nu nagot reklamtrick eller satt att forsoka fa lite pengar..men det lockar manniskor, det gor det ju. Ser ni i bakgrunden: Disneystore! Sen kunde man faktiskt ocksa ha gatt pa Broadway musikal om Lejonkungen :)

Hmm, vilken film manne det har kommer ifran? Vet ni, det finns en hel restaurang OCH butik som heter Bubba Gump Shrimp Company...ni som sett filmen vet vad jag pratar om..ratt roliga saker man kunde hitta dar :)

Jag gick forstas till Hard Rock Cafe, min vana trogen. Dar hittade jag foljande sota nallebjorn som fick folja med mig hem..

Lite mer pr-trick. Det blev lite ko och sura taxichaufforer efter bilen da de akta sapass sakta att man anda kunde hinna fa en bild..det ar ju pop med lite skrammande och kusliga saker nu, sahar infor Halloween

Vi rakade in pa en gata som var stangd for bilar, sakerligen nagon kilometer lang bara for shopping av roliga hattar, I love NY trojor, smycken, mat och andra attiraljer..

Det har med polisen i USA / NY blev jag inte riktigt klok pa. Det fanns en massa olika sorts bilar, olika poliser i olika uniformer och inte visste de nagot man fragade dem. Borde inte en polis veta UNGEFAR hur manga som jobbar som polis pa Manhattan, eller hur manga manniskor dar finns? Naval, men de bekraftade nog tyvarr till stor del bilden man har av poliser i USA. Men den har bilen ar ju ratt sot, eller hur? Dock ser den ratt instabil ut..

Times Square / Broadway by night. Magnifikt snyggt. Jag forstar nu battre uttrycket "The city that never sleeps". Annu klockan 12 var det full rulle, full trafik och manga (tyvarr) unga barn/babyn som annu fick orka vara vakna da deras foraldrar inte heller ville ga och lagga sig..

Vi satte och vantade pa att ga till Mamma Mia pa en irlandsk pub, da brandalarmet gick, utan nagon storre orsak dar vi satt. Cirka 5 minuter senare kom brandbilen med sirenerna tjutande..de var namligen tvungna att komma just in case, ifall det hade varit pa riktigt. De sag coola ut..

En perfekt avslutning pa en perfekt dag. Musikalen var great, och skoj att den inte foljde filmen till 100 %, sa man fick lite nytt att skratta till. De kan nog sin sak. Aijo, Lari var nog ocksa med pa resan fast han inte syns, han agerade kameraman denna gang :)
New York part 2 kommer upp lite senare..


Kommentarer
Postat av: Lotte

Snygg gul väska du har! Var jar du köpt den?

2010-10-12 @ 20:28:57
URL: http://chajanol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0