Lördag och karaoke

Igår spenderade vi först på Ikea, där vi åt våra efterlängtade köttbullar. Därefter åkte vi till bekanta för att sjunga karaoke och äta god mat. Då vi fick inbjudan dit blev jag först glad av detta: 
Massagestol! Det här var enda bilden var jag inte ser ut som en flodhäst, vad jag försöker göra för min har jag ingen aning om. Det är svårt att göra sig vacker på bild. Men äsch, jag får ju vara lite stor och knasig..jag är ju ändå gravid! :) 
Såhär glad blir man då man vet att det snart kommer serveras god mat. Jag tror jag skickar Lari på hushållskurs till familjen Dubois, där mannen fixar förrätt, huvudrätt och efterrätt godare än på de flesta restauranger. Någon som vill komma och jobba som min personliga kock? Jag lover, du skulle få den nöjdaste kunden, ever!
Dessutom har de en karaoke-källare, med piano, gitarrer och allt annat man kan tänka sig. Jag satte redan och planerade vad vi skulle köpa till vår lägenhet i Gäddvik, men sen kom jag ihåg att vi tyvärr har grannar. Damn. Jag skyller att det är min position och kameras fel att min huvud ser dubbelt mindre ut än kroppen. Jag är absolut inte så där fet ännu..magen borde ju växa ännu i 19-20 veckor. Blivande elefant? Men Dumbo var ju söt, så jag behöver inte oroa mig, right?
Känner mig så egoistisk som bara sätter bilder av mig själv, så bjuder på ett foto av Lari också, i rättvisans namn. Han var i sitt esse igår, han hade till och med sina karaoke skivor med sig, så vi bjöd på lite finsk musik till kanadensarna. Måste ha låtit konstigt. I övrigt en trevlig kväll och ett hus som har allt att erbjuda, förutom då "sauna" förstås :) Men det fixar familjen genom att flytta in i ett ännu större hus på våren (De små ynka 250 kvadratmetrarna börjar säkert kännas så trångt, hihi) där de också har bastu. 
I Kanada känns det som om bastun ersatts med en swimmingpool - det har var och varannan på sin bakgård. Vad skulle du välja? Bastu eller pool?

Kommentarer
Postat av: Daniela

Jag skulle utan tvekan välja bastu. Hade jag inte varit uppvuxen med bastu och kanske bott i ett varmare klimat hade jag valt pool. Men när man bor i något jag tror sku kunna vara Antarktis på vintrarna så är bastu ett måste. Jag ääälskar bastu :)

2010-10-03 @ 20:27:47
URL: http://missminttu.blogg.se/
Postat av: Tiia E

Bastu såklart!

2010-10-03 @ 20:32:29
Postat av: Annika

Så din mage har blivit stor!

2010-10-07 @ 17:04:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0