Gäddviks S-Market

Hittade precis ett kvitto från matbutiken i min jacka. Det fick mig att känna lite hemlängtan. Då jag går här till butiken vet jag varken ut eller in vad jag borde välja..varorna är annorlunda och allt är på franska. Dessutom finns det ju inte alls det jag är van med :) Det är att slå upp ordboken om man skall ha något specifikt, så man hittar det. Det är såna där småsaker som ibland kan kännas rätt jobbiga, och får mig att förbanna att jag inte lärde mig franska bättre då jag var yngre. Ju flera språk man har, desto bättre. (Men jag tycker nog att kanadensarna i Quebec skulle få lära sig lite bättre engelska i butikerna..de bor ju ändå i ett land där majoriteten pratar engelska...)
och hör och häpna: Vi som alltid klagar på att maten är dyr - den är faktiskt dyrare här! Inte alla varor, men i slutändan blir maträkningen alltid större än i Finland..
Hälsningar av Josephine som för tillfället saknar ruisleipä, salmiakki och ordentlig medwurst :)

Kommentarer
Postat av: Emma och Bea

Vilken fin header! Vilket program har du gjort den i :) ?

2010-10-04 @ 21:23:26
URL: http://tjugotredje.blogg.se/
Postat av: Maria

Oj Josephine, vet exakt vad du menar. Det tar sin lilla stund att hitta varor i matbutiken och det e lätt att man får hemlängtan när en så enkel sak kräver så mycket tid. Här har dessutom all salt i maten blivit ersatt av socker. Går och har grymt sug på salt hela tiden. Lite annat än salta maten hemma :(



2010-10-06 @ 08:46:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0