Tomtar på loftet

TACK till er som svarat på min lilla gallup! Tomtarna på bilden har min mamma gjort, är de inte söta? Bara snön som saknas :) Om ni rör er i Kyrkslätt-Sjundeå med omnejd kan ni titta in i hennes tomtestuga. Dit kommer ni genom att klicka HÄR

Ni vet ju att jag älskar jul och allt som hör därtill, right? Därför är det rätt ironiskt jag lever med denna man: Grinchen! Lari delar inte riktigt julglädjen och allt som hör därtill, utan tycker det är mycket strunt. Jag försökte föra en vettig dialog om glädjen att dela med sig. Det löd ungefär såhär: 
Josephine: Men vad är det du gillar med jul då? 
Grinchen, aka Lari: Det är roligt att få presenter
Josephine: Men gillar du inte att ge presenter och dela glädje till andra?
Grinchen: Nåja, inte egentligen..
Josephine: Jag ÄLSKAR att ge presenter
Grinchen: Men det är ju då perfekt. Du älskar att ge presenter, jag älskar att få. Problem solved
Josephine: Suck..Män..
Så nu har jag mission "omvandla Grinchen" som projekt. Jag skall bli som den här lilla flickan i filmen om Grinchen, som smälter upp hans kalla julhjärta och få the "Holidayspirit" från topp till tå. Om ni har bra förslag, hit med dem bara! :)

Kommentarer
Postat av: Daniela

Jag älskar också att ge presenter! Det e en härlig känsla. Kanske Lari ändrar sig snart när han inser hur mysigt det faktiskt är med jul och allt vad det innebär?! Ge int upp :)

2010-11-19 @ 17:03:49
URL: http://missminttu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0