Kan man undvika "stretchmarks"?

Idag skall jag shoppa detta, då föregående tub tog slut: 
Hittills har jag inte sett några märken på magen, men det är ju nu som spurten först börjar. Kan man undvika dem eller är det onödigt att ens försöka smörja in sig om det är något som kommer oavsett? Vill ju helst inte se utan som detta efter alla månader...
Hmm, men sen igen förstod jag att åtminstone 90 % får någon form av märken. Annars! Jag har börjar förstå mig på begreppet "moder jord", och bilderna av denna figur. Veckorna går och tycker jag bara blir mer lik muminmamman och moder jord. Jag har helt klart inte kommit till det skede att jag känner mig attraktivare som gravid :) Äsch, nu låter jag ytlig igen. Egentligen är det sak samma, de flesta kvinnor går genom samma, och slutresultatet som kommer av allt detta är ändå något som vinner över alla småkrämpor och problem. Ett eget barn. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0