I'm from Romania?

Gick till subway för att köpa lite lunch. Nåväl, där inne möter mig en glad gubbe som ser ut att komma från östeuropa, med en söt accent. Eftersom det emellan är lite svårt att förstå allt han säger på engelska får vi ibland turas om att fråga "Vad sade du?". Då jag anlände till kassan frågade gubben: "Are you from Romania?"
Damn. Har inte min engelska blivit desto bättre? Att jag låter i andras öron som en rumän? Det går väl inte att gömma den lilla svensk-finska accenten i bakgrunden, hur man än försöker. Jag korrigera honom dock snabbt och sade att jag är från Finland :) Eller sen kanske jag såg slavisk och östeuropeisk ut, hmm...nåväl, jag är ju 1/4 rysk i blodet, kanske det inte går att gömma sin sanna identitet ;)
Now home and practice! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0