I want YOU!

Nu är jag ideligt nyfiken igen. Närmare bestämt över er. Av alla läsare är det kanske cirka 5 % som någonsin orkar kommentera. Därav tänker jag nu ställa några frågor och hoppas fler än 2-3 av över 50-60 läsare skulle svara :) Det tar inte länge, ni bara trycker på kommentera här nedanför inlägget och kan vara totalt anonyma! (om ni inte vågar/vill berätta ert namn). Det skulle glädja mig, så får jag lite att svara på/kommentera. Alltid roligt att svara på kommentarer och frågor, det är liksom pricken på i:t!!

1) Ålder (jag är kvinna själv, jag får fråga...:))
2) Vad intresserar i bloggen?
3) Roligast att läsa?
4) Tråkigast?
5) Känner vi varandra? (Det är ju öppen blogg som vem som helst får läsa..)
6) Vill du fortsätta läsa bloggen efter jag återvänt till Finland?
TACK TILL ALLA SOM TAR SIG TID :) 

Kommentarer
Postat av: 14åring

jag är 14

jag läser din blogg fö ja fick höra om den i skolan,

roligast e bilderna

tråkigast e när du babblar för detaljerat :D

2010-11-18 @ 20:05:47
Postat av: Josephine

Tack anonyma 14 åring för svaren :) Jag har ibland en tendens att bara babbla på i all oändlighet..men håller med dig, bilder gör ju en blogg betydligt intressantare! Ha det bra i skolan, och hoppas du gillar hissa lika mycket jag gjorde. H. Hissanmaikka.

2010-11-18 @ 20:19:46
URL: http://mumintrolletjosephine.blogg.se/
Postat av: Tiia

1) 26

2) Det är intressant att läsa om hur du har det utomlands. Och visst är det kul att veta hur gamla klasskompisen mår!

3) Roligast är att läsa om skilladerna i samhället där och här hemma i Finland. Var speciellt överraskad om hur svårt det kan vara att få tag på läkare!

4) Kommer inte på nåt tråkigt..

5) Jo, det gör vi. Fast vi har inte träffat varandra på länge.

6) Tack gärna.



Dessutom vill jag säga att jag läser din blogg för att inte tappa bort svenskan helt och hållet. Keep up the good work!

2010-11-18 @ 21:09:41
Postat av: Ankan

Jag måste ju bara erkänna att jag också läser din blogg :)



1. 27

2. Jag tycker det e spännande att följa med vad ni gör där långt borta :D

3. Du skriver ofta jätteroliga saker om kulturskillnaderna

4. Ännu inte stött på ngt tråkigt

5. Man kan väl säga att vi e bekanta :)

6. Absolut!



och btw grattis till er båda för den kommande lillen! :) Sköt om er!



Ansku

2010-11-19 @ 08:49:49
URL: http://ankan-paplankan.blogspot.com/
Postat av: Ekenäsbo

Jag är 24 år. Funderingar kring föräldraskap och graviditet intresserar mest. (Har själv en dotter på nästan 4 år.) Vi känner inte varandra direkt, men vi har varit på gemensamma fester för evigheter sedan. :) Så länge du typ skriver en föräldrablogg, eller delvis iaf, så kommer jag säkert att hänga med.



5) Känner vi varandra? (Det är ju öppen blogg som vem som helst får läsa..)

6) Vill du fortsätta läsa bloggen efter jag återvänt till Finland?

2010-11-19 @ 10:23:17
Postat av: Anonym

15år

roligast: bildena

intressantast: hur du ha det i Kanada

tråkigast: ishockey och när har långa inlägg

fick höra om din blogg av en kompis och du va min hissalärare nångång i lågstadie:D

2010-11-19 @ 14:08:00
Postat av: Lotte

Ja, jag gillar verkligen den idén! Hittade den på nån amerikansk bröllopsblogg ;)



Jaha, om jag kommenterar det här inlägget får jag väl ge mig in på frågorna också :)



1) 26

2) Erfarenheter man samlar utomlands; läsa om vad gamla skolkamrater sysslar med!

3) Om livet utomlands och - även om jag inte är gravid - om hur allt framskrider!

4) Hittills har allt varit helt okej ;)

5) Jo det gör vi nog.

6) Varför inte! Det är ju alltid roligt att följa med folk man känner...

2010-11-19 @ 14:08:06
URL: http://chajanol.blogg.se/
Postat av: Daniela

1) Jag är 26 år ung.



2) Det är spännande att läsa om hur ni har det i Kanada, ett land jag inte vet speciellt mycket om. Det är minst lika intressant att följa dig under din graviditet och eftersom jag e en nyfiken själ kan jag ju inte smussla med att det e roligt att läsa vad en gammal (inte åldersmässigt) skolkompis sysslar med.



3) Roligast och roligast... Alltså jag tycker ju att det mesta e roligt att läsa, men det kanske har med min nyfikenhet att göra :)



4) Jag skulle inte säga att det är tråkigt, men ibland orkar jag inte läsa allt du har skrivit i vissa långa inlägg... Jag snarare skummar igenom dom.



5) Vi känner varandra, fast det typ hundra år sedan vi setts.



6) Självklart vill och kommer jag att fortsätta läsa bloggen sen också.



Kram

2010-11-19 @ 15:09:55
URL: http://missminttu.blogg.se/
Postat av: Josephine

!5 år anonym: Tack för svaret, roligt att ha "gamla" elever som läser. Fast jag måste nog bara ha vikarierat dig, för har inte varit lärare sååå länge att jag skulle hunnit ha elever från lågstadiet som redan är 15 :)

24 år från Ekenäs: Oj de gamla goda ekenästiderna :) Synd att man inte hunnit komma så mycket dit mera, men det är ju främst sommaren som lockar dit :) Du är då redan riktigt pro på barnskötsel, du skall inte sen skratta ihjäl dig då "rookien-Josse" skall påbörja mission Baby.

Tiia: Ja läkare finns det ju, men främst problem med att hitta och få service på förståelig engelska..

2010-11-19 @ 15:28:47
URL: http://mumintrolletjosephine.blogg.se/
Postat av: rebecka :)

jag är 16 år gammal och tycker om att läsa din blogg för att lite veta hur det går för dig i canada.. ;) jag tycker om bilderna du tagit men det är också roligt att läsa om hur annorlunda det är där. kommer int direkt på något som är tråkigt att läsa om, fast nojaa, kanske ishockey-juttuna som int riktigt intresserar mig :p



& joo vi känner nog varandra och kommer säkert att fortsätta läsa sen också!

2010-11-19 @ 16:12:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0