Lillajul!

Igår firades det lillajul, det kändes riktigt mysigt.

Fick min pianospelnings-abstinens botad. Oj så jag längtat att få spela piano. Vad tror ni jag spelade?

Nå julsånger förstås, vad annat? :)

Det blev ju en del små paket också till brorsdöttrarna, dock är det inte jag som paketerat. Det är tomtemor aka. mamma. Men som hon sade "Det är ju presenten som är det viktiga, presentpappret river de ändå genast bort". True.

Ute på backen sovde lilla haren i flera timmar. Det såg till och med rätt skönt ut, trots bitande kylan utomhus.

Det blev lite av miniatyr-julbord. Jag slukade i mig "räkmössö" (dvs. kräftstjärtar och räkor i sås), fetasallad, lax, potatis, sill och limpa. Då jag nästan fått i mig allt frågade brorsan "När kommer huvudrätten?". Själv förstod jag inte vad han yrade om, vadå huvudrätt?

Det var det här han menade. Lådor och skinkupplägg. Någon kunde ha förvarnat lite tidigare, innan jag var mätt av "förrätten" innan. Nåväl, jag får ju "äta för två"...men då magsäcken blir tryckt i magen så är det mer konceptet "försök ens äta för en" som gäller. Man blir mätt på nolltid!!

Efter maten knackade lilltomten på dörren och flickorna hittade småpaket utanför dörren. Glädjen var total. Jag behöver inte några klappar längre, det räcker att se hur glada flickorna blir och väntar på tomten hela dagen. Det är nästan så jag själv är övertygad tomten finns..

Bamse är en given favorit! Vem minns Bamse? Jag älskar att kolla på DVD:n, än i denna dag..

Efter lillajulsfirandet hemma siktade jag mot Kyrkslätt till min goda vän Andrea, som bjudit mig på vin och ostkväll. Dessutom fanns där Annika och Daniela också, alltså med andra ord hälften av mina bästisar från Åbotiden. Det var härligt att återse alla igen..

Då vinet är no-no för mig ännu en tid framöver tog jag det näst bästa man kan dricka juletid: GLÖGG!

Tack för en trevlig kväll tjejer! Lillajuls firande och väntan på julen är bäst. Njut nu alla av tiden vi har, med både kyla och snö. Uppskatta årstider, det är inte alla som får uppleva det privilegiet. Och inte minst, uppskatta vänner och familj :) KRAM!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vi har nu Daniela som hissalärare:D efter vi hade dig:)

2010-11-28 @ 11:20:32
Postat av: Josephine

Hej Anonym! (Lite nyfiken nog vem du är..) :)

Jepp, ja tyckte Daniela var bra ersättare och duktig hissalärare, för ni var ju nog värda det absolut bästa!! Kanske vi ses när jag kommer till Mattliden på besök, ha det så bra annars!

2010-11-28 @ 14:39:22
URL: http://mumintrolletjosephine.blogg.se/
Postat av: samma person som på första kommentaren

jag tycker att hon är jätte bra och förklarar allt att alla förstår:)när kommer du tillbaka till Mattliden och fortsätta lära oss som lärare ;)

2010-11-29 @ 16:15:51
Postat av: Josephine

Skulle älska att komma tillbaka och undervisa, men nu får jag ta lite paus eftersom vi skall få barn i februari och det blir mammaledighet en tid framöver. Roligt att du hittade hit :) Sköt om dig och plugga flitigt!

2010-11-29 @ 20:57:57
URL: http://mumintrolletjosephine.blogg.se/
Postat av: Heidi

Blä va tråkigt att jag missade festen hos andreas! hoppas ni hade kul och kom hem i ett stycke!

2010-11-30 @ 09:52:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0