Bigger is better..?

Som jag redan nämnt tidigare så är ju allting större i storlek i Amerika och delvis även Kanada. Storleken på matportioner, storleken på människorna osv osv. Jag har hittat en sak som är betydligt större and I like it! Alla julpynt och ljus är gånger 2 till det man är van med. Titta bara vad jag såg då vi gick in i en shopping mall, en enorm julgran! Oh Christmastime..how I love you! 

Nu kan jag inte säga helt hur julgranarna ser ut här i Kanada hemma hos människorna, men om vi skulle jämföra amerikanska julgranen mot den finska skulle det väl ungefärligt se ut såhär (jag använder Lari som referens som firat jul i USA)
I Finland blir det lite glitter omkring, ljus, stjärna och pynt här och var. Själva granen synd ändå klart och tydligt..
Medan det i Amerika gäller att försöka få inklämt så mycket som möjligt på granen utan att den faller av tyngden. Det skall pyntas och dekoreras för fulla muggar. Undrar hur länge det tar att fixa och pynta en gran sådär rejält? Vad föredrar ni?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tjaaa nååå, hemma hos (mamma o pappa) har vi allid en 4,5m hög gran som är full med pynt. Bara glasbollar, tomtar, vissa små föremål i glas och årligen även Långben som ställs i granen allra först. HAn sitter inne på e gren lite snikit, så han syns inte om man inte vet om honom. Vissa år har vi silverband, men nuförtiden brukar vi lämna bort det. Det är tillräckligt pyntat ändå! SJälv har jag oxå börjat samla på glasbollar, trots att det lär ta några år innan jag har en egen gran! Men som sagt, bara glasbollar är välkommna hos oss!

2010-11-21 @ 20:16:41
Postat av: Josephine

Glasbollar är tuffa..finns ju av alla de slag. Oj vad jag längtar till julgranspyntande :)

2010-11-23 @ 17:21:31
URL: http://mumintrolletjosephine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0