Back to school

Idag var jag då och hälsa på gamla elever och kolleger, vilket inte kunde ha varit roligare. Jag har nog saknat dem alla, och trots det var en kort tid jag var borta så är det ju just på barn och ungdomar som det märks att tiden gått. Endel hade jag nästan svårt att känna igen, då de vuxit på längden och blivit alltmer "unga vuxna".

(Min skylt utanför dörren förra året..visst var den söt? Gjord av väneleverna)

Det värmde i hjärtat då gamla elever kom fram och ville prata - de är så söta. Många frågade om jag är påväg tillbaka, men jag fick tyvärr meddela att det nog dröjer en tid förrän jag undervisar nu igen, eftersom jag har snart ansvar för en liten baby. Men det klagar jag inte över heller, man kan inte få allt gott på en gång. Jag har undervisat i några år som varit en sann glädje, nu är det dags att vara mamma och sen i framtiden kan man ju kombinera båda, tänk vad bra!

Ungdomar är nog härliga och spontana av sig, många frågade även efter Lari och var han höll hus (vi var ju kolleger under mitt första år i skolan). Några ropade även i korridoren om "Lari är kiva" :)

Jag tittade för mig själv på magen och tänkte "jepp, han är riktigt kiva"!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0