Baby Baby Baby ooh..

Hatar verkligen Baby sången av Justin Bieber, men av någon anledning kom den upp i huvudet då jag började skriva baby. Suck.

Första rådgivningsbesöket på en låååång stund över. Har världens mysigaste och trevligaste rådgivningstant, skulle inte byta ut henne mot något i världen! Allt var bra, om inte nästan perfekt..mina värden var precis som de borde och barnets hjärta slog duktigt och bra. I januari blir det "perhevalmennus" vilket jag ser framemot, skall bli intressant :) Fram tills dess försöker jag fortsätta i samma takt, och ruva på barnet till ett friskt och glatt barn. Skönt att SF-kurvan håller sig på rätt sida av strecket, och det bådar för en tjej på omkring 3,5 kg om allt fortsätter som normalt.

På vågen hade det kommit till 8kg, vilket är precis som det skall. Ännu har jag nog att vänta än 4-5 kg därtill, före lillisen tittar ut. Förstår ändå inte var de 8kg har gömt sig, för det är ju ändå en hel del..Fick dessutom en hel del beröm hur jag handskats bra med graviditeten i Canada och använt mitt sunda förnuft. Ibland känns det där med beröm nog hiskeligt härligt, kan ju inte påstå annat.

Kom nyss hem och är helt utmattad efter den långa dagen och besöket i skolan, som jag tar och berättar lite senare om, det var sådär kort och konsist precis så roligt jag hade tänkt mig.

Kalla mig nörd eller pluggis, jag bryr mig inte, jag älskar skola och har inte tvekat mitt yrkesval för en sekund.

Kommentarer
Postat av: Anonym

är du i ifnland nu 'pysyvästi' eller ska du ännu flytta tillbaka till canada? isf, hur länge ska du stanna där? :)

2010-11-30 @ 16:21:23
Postat av: Josephine

Hello anonym!

Jag är nog i Finland nu sådär "pysyvästi" :)

Borta bra men hemma bäst ;)

2010-11-30 @ 19:12:15
URL: http://mumintrolletjosephine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0