Vecka 30!

Då var 3/4 över och 25% kvar. Jaiks. Flickan känns mer verklig dag för dag då "kommunikationen" blir allt tydligare från magen. Nu har det nog ibland känts tydligt hur mina inälvor skuffas undan och det trycker ibland lite här och där. Nästan så man tror man är med i något hemligt projekt med high tech tecknologi. Men nej, inget sånt. Det här kallas helt enkelt moder natur.

Aijo, jag har börjat gå som en anka. kwak kwak. Det blir lite så då musklerna blir mjuka och medför lite ont i samband med växande mage. Ser rätt lustigt ut.

Jag lär ska ha rätt späd å liten mage enligt de flesta som sett mig, men ändå känns det redan tungt i sina stunder. Att röra sig i sängen e dessutom inte längre dessutom det lättaste.

En fråga om någon gravid/med barn kan svara: Är det nån absurd grej att man nu börjar vakna med några timmars intervaller varje natt? Räcker det inte med att hamna vakna sen ziljoner gånger då barnet är fött :) The mysterious things about pregnancy...

Kommentarer
Postat av: monica

Hormoner :) Jag hade precis likadant o sen när man en gång vaknade så var det otroligt svårt att somna om. Kanske de e kroppen som förbereder sig för vad som skall komma..

2010-12-03 @ 13:58:51
Postat av: Ekenäsbo

Håller med tidigare inlägg, jag intalade mig själv att vaknandet handlade om att kroppen förbereder sig på att vakna några gånger per natt. Ännu 4 år efter att hon föddes har jag inga problem med att stiga upp och gå på wc me henne på natten.

2010-12-03 @ 19:14:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0