The weekend - kortfattat


På fredag var det alltså Ekenäs som gällde. Vi åkte på morgonen för att gå i affärerna och shoppa lite julklappar. Jag hittade en massa skoj, en del köpte jag och en del fick bli kvar. Ekenäs är nog underbart på det sättet att det är såpass svenskt. Jag hörde inte en enda som skulle ha pratat finska på hela dagen...kan ni tänka er? Synd att platsen inte är liiite närmare storstaden..

Det blåste kallt och det var skönt att få värma sig inne i butikerna. Bäst gillade jag bokaffären som hade en massa på svenska, samt många ljuvliga babyböcker. Hittade redan min favorit (BAMSE!) som jag önskade att få sen när lillisen kommit, så man kan fylla i alla roliga och viktiga detaljer..

Sen blev det lite mat, ni kan ju se på katten och gissa vad vi åt med mamma :) Tradition då man är i Ekenäs..

Gågatan ser inte så märkvärdig ut men butikerna är mysiga ut. Roligt att de spelade julmusik så det hördes även utomhus.

På kvällen blev det mys och bakas hon min kära vän Lotta, som bor i Sjundeå

De har nyligen renoverat köket och det är så vitt, nytt och fräscht. En riktig glädje att vistas i.

Sedan planerade jag lite julklappar, så nu har jag största delen under koll, bara att köpa/göra dem! Vill ju inte avslöja såhär på förhand, så pepparkakorna fick agera bra kamouflage

Lotta tipsade om bra sida med goda recept, så jag skall lite variera mina kulinariska kunskaper hädanefter..

Jag fick agera försökskanin då Lotta gjorde smörgåstårta - mumsfilibabba säger jag bara!

Lotta är en inredningsnörd som kan allt hur det skall se ut i hemmet, för att få det hemtrevligt. Mina får har också fått äran att pryda hennes hyllor, som jag nu gett några jular i julklapp åt henne :)

Dagens program skrev jag ju redan om, så kan nog bara konstatera att veckoslut nog aldrig gått snabbare än detta, skönt med vilodag imorgon, då vi firar vårt kära Finland!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0