Eurovision Song Contest 2011

Jag är en Eurovisionsnörd. Följer med tävlingen in i det minsta under maj månad, samt har som tradition att ordna Eurovisionfester. Fick jobba som frivillig i ESC 2007, efter att Lordi vunnit. En erfarenhet jag bär med mig resten av mitt liv. Måste tyvärr tillägga att de finska uttagningar alltid smakat trä och fått mig illamående. I år hoppas jag ändå att folket kan rösta rätt - ingen tango eller heavymetal, tack!

Däremot var jag glad och positivt överraskad av att se att en grabb från min hemby Evitskog med i finska uttagningarna. Ännu gladare blev jag då jag hörde sången och insåg att han låter bra, internationell och har vuxit till en söt grabb. Senast jag såg honom var han betyyydligt yngre och mindre :) Dessutom finns det ett budskap i sången, och han skriver sånger själv. Har nyfunnen respect för singersongwriters.

(Jag jobbade alltså på flygfältet och tog emot och hjälpte artisterna vid behov...och frågade autografer av de söta spanska killarna..söta som socker men sången blev ingen hit)

Jag tycker ni skall lyssna på Axels sång, och berätta vad ni tycker! Han uttalar dessutom bra engelska, jämfört med flera av de andra bidragen, som ni kan lyssna på www.yle.fi/euroviisut


Kommentarer
Postat av: Anonym

Who won the Eurovision 1988? And WHY?

2010-12-02 @ 13:50:27
Postat av: Josephine

The great French Canadien Celine Dion :) From there she got her part in Disneys Beauty and the Beast that brought her into the attention of rest of the world.



It was close, UK almost had it but they can blame Yugoslavia who did not give them any points, otherwise they would have won. That's the name of the game..

2010-12-02 @ 13:57:26
URL: http://mumintrolletjosephine.blogg.se/
Postat av: Anonym

Bonne réponse....

2010-12-02 @ 15:49:26
Postat av: Roisk

Det är Axel... Inte Oscar... Men han e bra :)

2010-12-02 @ 18:16:01
Postat av: Roisk igen :D

Dessutom gillar jag namnet Paradise Oskar. Han är ju helt tydligt inspirerad av Astrid Lindgrens Rasmus på luffen :)

2010-12-02 @ 18:22:05
Postat av: Josephine

heh, tack för korrigeringen :) Jepp, han sa väl att det just var därifrån han fick namnet, liiiite coolt!

2010-12-02 @ 19:56:13
URL: http://mumintrolletjosephine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0