Dagens bu och bä

Idag har jag pynjat förmiddagen med att göra lite keramikfigurer, främst får. Mamma gör ju sina tomtar men jag brukar göra får, som sedan får står bland figurerna i tomtestugan. Tidskrävande. Bra för att träna tålamod och nerver.. :) Det här är då första stadiet, sedan skall de målas och in i ugnen.

Det färdiga ensamma fåret väntar på att få sällskap..

Det här då dagens "bu". Min disktur. Jag minns ännu hur jag som 18 åring glatt sade att jag gillar att diska. Det tog en snabb u-sväng i det uttalandet, efter att jag flyttade till Åbo och hade egen lägenhet. Tack och lov för diskmaskin förstås, annars skulle det vara 1000ggr jäkligare.

Sitter som bäst och kollar igenom gamla foton från barndomen och "dagböcker" man skrivit. Skall visa er en del då jag skall göra del 1 i listan nedan - berätta om mig själv. Mycket roligare att kombinera bilder och text, eller hur?

Kommentarer
Postat av: monica

Skall du bo hemma hos dina föräldrar när babyn anlänt? Fick själv en pojke i augusti, älskade att vara gravid så det är kul att följa så kallade gravidbloggar nu :) Hoppas du fortsätter blogga efter att babyn kommit..

2010-12-02 @ 12:36:48
Postat av: Josephine

Hej Monica! Vi har uthyrt vår egna lägenhet fram till sommaren så fram tills dess bor vi med föräldrarna, tur att de har stort hus :) Dessutom skönt att ha hjälp och råd nära till hands då babyn kommit, då man själv inte har stor erfarenhet precis..



Såklart jag fortsätter blogga också sen efter! Roligt att du hittade hit, kika gärna in igen. o Grattis till pojken, såhär i efterskott!

2010-12-02 @ 16:20:44
URL: http://mumintrolletjosephine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0