Apuva

Satt igår och läste igenom barnhandboken som man fick från rådgivningen. Plötsligt slås man nog av tanken hur nyblivna föräldrar klarar av allting? Det är väldigt mycket att minnas och göra, för att barnet skall ha det så bra som möjligt. Jag börjar väl komma till den fasen då man frågar sig "Hur skall jag klara av allting", "Tänk om jag gör något fel", "Hur skall man trösta barnet" och så vidare. Med andra ord: iiik, jag har ansvar för en annan människa. Galet.

Jag tror ändå jag inte är ensam med dessa tankar, det är väl någon form av mogningsprocess antar jag. Det där med att sova ytligt är ändå en mognadsprocess som kunde vänta. Tog just mitt blodtryck - 126/64 vilket jag var nöjd med, vill helst inte få någon graviditetsdiabetes såhär på slutrakan.

Vet ni - det är allt mellan 6 till 10 veckor som barnet är förväntat att komma. Det är inte så mycket vet ni.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Har du kollat ditt blodsocker också?

2010-12-14 @ 13:35:14
Postat av: Josephine

nja, inte genom stick i fingret nu på en tid. Borde säkert kolla det nästa gång. Kisset var rent iaf..men du råkar inte veta om man ändå kan ha socker i blodet etc om man har rent i kissprovet? Det har jag lite funderat på..har ju inte gjort någon "sokerirasitustesti"..

2010-12-14 @ 13:46:20
URL: http://mumintrolletjosephine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0