8. Ett ögonblock

Jepp, ni läste rätt. Sådär stod det på dagens punkt. Jag tror de menar ett ögonblick, eller sen har jag nog missat något i min undervisning - för ögonblock har jag aldrig hört talas om. Det blir istället kort genomgång över min dag, i ett ögonblick.

Det blev lunch med blivande socionomen Ida, världens bästa caddiemaster (efter mig förstås) och småkusin till Mamma Mu (aka Josephine). Alltid trevlig att hänga med och snacka, det skulle man kanske inte trott då vi var yngre. Jag minns hur jag som cirka 10 åring tyckte det var ibland småjobbigt med lilla Ida som härja omkring, som "bara" var 6 år. Hihhi.

Sedan blev det shopping med blivande gudmor Lotta - så snäll att hon bar mina kassar och putsade mitt bilfönster från is, att det inte blev för ansträngande för mig och magen.

Här är några muminprylar jag kunde lägga till på julklappslistan. Det finns mumin överallt. Tove Jansson var ett geni.

Jag har en hel del muminmuggar men jag gillar dem. Borde antagligen göra en lista på vilka finns i vårt kök..

Jepp, det blev lite kirppisbesök igen. Denna gång alltså i Lojo. Hittade lite smått åt lillisen..

även en ny, skön fleecefilt med Tiger :) Jag vet, jag borde behärska mig själv, men vet ni, de kostar ju så lite! Bara 1-3 euro styck! Enligt sambon så "skämmer jag bort vårt barn redan nu". Men blivande mamman svarade tillbaka: "Jo men på rätt sätt" (vad det nu sen är..). Samma kläder i butiken kostade omkring 15-20 euro. Nu måste ju barnet ha varmt om kroppen och knoppen, de e huvudsaken som min mamma alltid sagt!

Men denna gång handlade jag faktiskt åt mig själv också..2 toppar (dit även magen ryms)..

Samt en "bröst-tröja" enligt mig, sådär officiellt amningströja. Ni som inte bekantat er med detta mästerverk: Det är ser ni lätt att ta fram det viktigaste babyn behöver på cirka 1 sekund. Dessutom slipper man ta skjortan upp och visa största delen av behagligheterna åt alla omkring sig, utan kan vara mer diskret. Tack för den uppfinningen, vem som nu sen hittat på det! (måste vara någon klok mamma..)

Det var dagen i korthet, snabbt for den förbi också. Om en vecka kommer jag att gå på väggarna av iver och förväntan. Ni som följt bloggen lär nog luska ut varför.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0