11. Dina syskon

Jag har en storebror som är 6 år äldre. Han har alltid varit den mognare av oss och jag kallade honom som liten alltid för Joakim von Anka - eftersom han var väldigt mån om sparande och aktier, ja, allt sånt som inte intresserade mig ett smack. Det lönade sig - då han var 19 flyttade han till England och började studera på Oxford (något med ekonomi). Lillasyster var stolt, men sin vana trogen visade hon alltid detta med att småretas med brorsan. Det är väl det som kallas syskonkärlek.

Då jag blivit äldre har jag många gånger ångrat jag inte insatt mig mer i det ekonomiska och allt vad det innebär i vuxenlivet. Kan ända skatta mig lycklig jag har en bra rådgivare om det behövs.

Nuförtiden bor vi båda här i huvudstadsregionen och han har två små ursöta flickor, som jag ofta har chansen att leka med. Bra förberedelse samtidigt inför eget föräldraskap, att ändå på rätt så nära håll fått se vad allt går ut på. Flickorna har även en duktig mamma som skött dem bra och de har blivit riktigt skärpta kloka små damer.

Klädstilen har ändå blivit bättre på brorsan, nuförtiden är det ofta kostym och hela den fadirullan. Tack och lov. Sweet 80's..

Det var nu sådär kort sammanfattat om brorsan. Vill ni veta mera får ni fråga honom själv.

Kommentarer
Postat av: Lottis!

Oj va sött! Hej hinner du på torsdag pyssla efter kl.15-16?? Eller ska du förbereda Laris hemkomst: ) Kram gumman!

2010-12-13 @ 21:05:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0