Restriktioner

Följande mått har jag att gå efter då jag packar:

1 väska 23kg
1 väska på 55*23*40cm max. 10 kg in på flyget
1 personlig artikel (väska) på 16*33*43cm max. 10 kg in på flyget

Det är rätt lite för en tjej vars flyttlass mätte 1 1/2 paketbil. Därmed är det enda personliga jag tar med mig dvd-skivor (livet blir alltid gladare med Friends), en guide till att lära sig franska och en överlevnadshandbok i etikett och vanor i Kanada.

Jag orkar inte ens skriva ner listan på saker vi måste göra då vi kommer fram. Den är lång. Tiden torde inte bli långtråkig såhär till en början iallafall :)

Det är inte så enkelt att flytta till ett nytt land, som icke-studerande och som icke-företagsflyttare.


Kommentarer
Postat av: Henrika Nykänen

Massor med grattis till den lilla krabaten där i magen! Och lycka till med allt i Canada!! Jag har en kompis som har en pojkvän där (Canada), och han flyttar faktiskt nu imorgon till Finland :) så ni gör ett ombyte!

Ha det så bra!!

2010-08-23 @ 17:13:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0