Lite mer mat..

Igår åt vi ute på restaurang a lá American style (i stil med "Happy Days" inredning..). Här var lite av utbudet:
Som ni kan se, hamburgare, sandwiches och annat smått och gott med mycket fett och såser..
Det är väldigt vanligt att människor går till restauranger för att äta morgonmål. Det finns speciella morgonmålsrestauranger. Där kan man få även hälsosamma alternativ som frukt, men majoriteten innehåller saker och ting som ni ser på bilden ovan. Ägg, bacon, plättar fyllda med banan och choko, grädde, majonäs och sockriga sylter. För att inte prata om Maple Syrup :) 
Dessa tre var de enda "hälsosamma alternativen". Jag tog faktiskt en av dessa. Kan ni gissa vilken?
Lari åt följande: Kyckling med pommes frites, samt lite grönsaker och väldigt god honeymustard sås..
..för att kompensera hans flottiga tallrik fick han dessutom med lite sallad..tätt följd av majonäs, ketchup samt salladssås till det gröna. 
Jag valde PASTAN! Väldigt god och bra, men för att det inte skulle bli föör hälsosamt kom det med vitt bröd med vitlökssmör. Förstås åt jag upp det också..lockelsen blev stor! Försöker ju kämpa med att äta ens litet hälsosamt, eftersom det bjuds ut majonnäs & såser hit och dit. Vill ju inte nära ett foster med bara konstgjorda hemskheter..
Ölen är även rätt billig här. Går du till butiken kostar en 12 pack hälften mindre än 6 pack. Likledes är 24 pack hälften billigare än 12 pack..typ. Det uppmuntras att köpa stora kvantiteter av alla varor, även öl. Bäddat för ölmagar..
Jag var förstås glad över att få äta gott, jag älskar ju mat, matvrak som jag är! 

Kommentarer
Postat av: Camilla

Nämen hej Josephine! Vad kul att du hittade till min blogg och roligt att på samma gång hitta din! Grattis får man väl också säga, vilka spännande tider ni lever i! Ska följa med äventyret, sköt om dig där borta!

2010-08-29 @ 19:17:47
URL: http://chniil.blogspot.com
Postat av: [ f o t o & v a r d a g ]

härliga bilder =)

2010-08-29 @ 21:00:23
URL: http://ninnzanlee.blogg.se/
Postat av: natali

hej hur är de?:)

2010-08-29 @ 23:34:59
URL: http://natalifray.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0