Lite info om skolvanor

Foljande larde jag mig pa lunchen:

I privatskolan (lagstadiet) har man 28h i veckan undervisning MEN man MASTE vara i skolan 35h (planering etc)

Sa tank pa det nar ni tycker det ar jobbigt i Finland, dar far vi iallafall jobba hemma och valja hur vi gor. I privatskolor far man ju heller inte sommarlon, sa manga maste jobba da for att klara sig ekonomiskt.

De tyckte det lat valdigt bra att du sjalv fick bestamma hur, var och nar du planerar din undervisning..

Skriver igen da jag hor nagot nytt och intressant!

P.S De har EN oh-apparat och that`s it..de tycker det ar lyxigt med att de har en datorsal, for det saknar kommunala skolorna. Lyx som en egen datorapparat i klassen finns nog pa fa stallen..

Kommentarer
Postat av: Laila Andersson

Läste FB och din status updates och blev påmind om din blogg. Roligt att läsa hur ni kommit igång och den här sista kommentaren skall jag rekommendera att alla lärare hos oss läser.



Ha det så bra och njut av tiden :)

2010-08-27 @ 20:13:25
Postat av: j u l i a ♥

sötblogg :)

2010-08-27 @ 20:17:25
URL: http://juliiaaslife.blogg.se/
Postat av: j u l i a ♥

sv tack :)

2010-08-27 @ 20:28:27
URL: http://juliiaaslife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0