Larartider och loner

Jag var valdigt glad da jag horde att Lari skulle ha omkring tjugofem timmar i veckan, det var ju inte mycket. Men sen glomde jag ju bort att lararna maste vara i skolan for cirka trettiofyra-trettiofem timmar varje vecka. De skall gora sin planering da, men de ges inte alternativet att fa ga hem och gora det. Det kanns lite konstigt tycker jag :)

Likledes ar grundlonen aven hogre i Finland. Lararna vi berattade detta at sade att de maste ju flytta till Finland. Dock behover man har bara ha kandidatexamen for att vara behorig, vilket ocksa var en ny sak jag larde mig i sommar. Med andra ord anses jag vara en hogkvalificierad larare har :)

Sa pa det sattet har..nu har jag ju bara pratat lite ytligt och finns sakert mer att komma med, men finner detta anda intressant. Manga privatskolor betalar inte ens lon under sommaren..

Lite annat lararna i Finland kan lagga bakom orat da det kanns jobbigt pa jobbet..

Kommentarer
Postat av: Classys - ung blivande mamma!

Jo det har du helt rätt i :) Det är viktigast!

Gjort idag då?



Föresten snygging! Skulle verkligen uppskatta om du gick in här http://pappasguldkort.blogg.se/2010/august/de-5-finalisterna.html

och röstade på mig, röst nr 3. Rösta gärna fler än en gång, skulle verkligen vara guld värt! :)

2010-08-31 @ 20:20:15
URL: http://classys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0