Hakuna Matata

Sitter ute på balkongen, doftar grillens aromer och lyssnar på Disney's Hakuna Matata. Inte illa. 
Lite bilder jag lovade:  
Här ser ni vad jag menar med "Arret" skyltarna. In every corner, everywhere..Höjer för all del säkert på säkerheten...
Matsalens klocka. Hittade tidigare i år en likadan med mamma då vi var utomlands, men köpte slutligen inte pga. problem med rum i bagaget. Cool klocka..man skulle ju kunna göra någon liknande själv (vink till min kompis Lotta i Sjundeå som är väldigt händig med händerna)
Alla pengar förutom euro känns ännu som papperspengar. Som ni märker så andas och lever kanadensarna ishockey. Att gå på NHL match kostar här upp till 10 000 dollar per säsong, att gå på en match under 100e existerar inte. Helt galet, jag antar det är lite som i Europa då det gäller fotboll..
Det märks att (ifall ni inte visste) att Kanada har starka band med Storbritannien..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0