Franskt lararmote

Idag satt jag pa det forsta lararmotet i skolan. Det var intressant..det ar ju inte sa manga larare, idag var vi bara 10 stycken (nagra amneslarare saknades). Stamningen var avslappnad och franskan flot pa i en hiskelig takt.

Sjalv kandes det bara harligt, att hora ett sprak som man hela tiden forstar mer och mer av, samt kanslan av att skolan snart borjar. Att vara i ett klassrum med bocker, material och pulpeter ar nagot alldeles speciellt. Ah sa jag alskar att vara i skola, det ar det basta som finns!

Har saknar man dock all form av elektrisk utrustning, inte ens en OH apparat i rummen, bara den grona tavlan..men sen igen ar detta privat och allt betalas ur skolan utan nagot stod fran kommunen/staten. Jag forstod att Smartboard ar ett onskemal infor nasta ar..men de ar ju inte precis billiga heller

Det kommer nog att ta tid att vanja sig att alla tilltalar varandra med efternamnen, det kanns sa byrakratiskt och officiellt.

"Hello, I am Mme Frimodig" (Fast jag tror att de far kalla mig Mme Josephine, eftersom jag har ju lite knepigt efternamn)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0