Dagens fråga

Idag kom familjens sexåriga dotter och tittade på min mage och frågade: 
"Varför vill jag ha barn"?
Själv visste jag inte vad jag skulle svara för att ge ett tillfredsställande svar. Det enda jag kunde komma med var: "För att jag alltid velat det"
Kände mig helt dum och har funderat senare på vad man borde svara. Det är ju något som hör till livets gång som jag tycker hör till (jag vet att inte alla vill det..och det är helt ok!). Nu har jag varit barn/ungdom och nu är det min tur att ta ansvar och göra det min mamma och pappar gjort med mig. Har alltid velat ha något som är en del av mig, mitt kött och blod..
Vad skulle ni ha svarat på den frågan? Eller som skulle ha tillfredsställt ett sexårigt barn?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0