Att blogga utan A och O (med prickar pa)

Idag har vi oppnat bankkonto, sa nu har vi ett krux borta fran listan. Det kanns lite konstigt att skriva utan a och o (ni vet med prickar pa..) men hoppas ni forstar anda. Ar namligen har i skolan och skriver.

Som tur behover vi inte ha skoluniform, men sa mycket har de ju anda lite begransningar som att man t.ex. inte far anvanda jeans. Forstas skall ju kladerna vara fina och stiliga ocksa..

Att fixa SIM kort med kanadensiskt nummer och internet verkar vara lite mer svarare, men manne vi inte far det fixat ocksa!

Skall senare ladda upp lite bilder pa en valdigt storande sak har:

ARRET market. Det vill saga STOP. De finns i VARJE gathorn och jag skamtar inte..det ar ratt irriterande da man kor bil och maste gasa och bromsa var 50:e meter..

Forresten, har fortsatter att vara sommar o sol. Hosten har inte annu gjort sitt intagande, som i Finland.

I ovrigt fortsatter manniskorna att vara snall och emottagande som vanligt. Man far hjalp fran hoger och vanster. Jag har inte ens hunnit fa hemlangtan annu. Min hjarna tror val sig vara pa semester..men det ar jag ju egentligen, en forlangd semester pa 4 manader.

Aijo en sak till som ar lustig har: Anvandningen av checker, och bankkortens funktion. Det gar inte att ha visa och bankkort i samma, och de har ofta sa att de bara tar emot en form av kreditkort (t.ex. mastercard eller visa) och annars sa maste man betala i cash. Kanns valdigt annorlunda da jag aldrig ens hallit i en check forran idag, da vi fick vara bankkort.

Nu skall jag sluta och forsoker skriva mer fran egen dator med riktiga prickar pa a och o! :)
Hoppas ni haft det bra och skriv garna och hor av er, pa bloggen eller facebook. Da ni skriver har och kommenterar skriv bara ert namn och sen meddelande at mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0