Swuusch

...säger det då tösen drar förbi. Det är nästan svårt att förstå hur småbarn kan ta sig snabbt framåt, innan man själv ser det med egna ögon. På nyårsafton hade vi klätt Isabella i finkläder, men det strunta hon fullständigt i. Hon hade ögonen på något gult istället.. (och nej, nu pratar jag inte om kiss..)
Innan det hann hon dock tugga på lite pepparkakslock
Ankan! Som varit min leksak. Bra och ekologiskt det här med återvinning.
Tugga, tugga, tugga (jag kan nu känna början på två små tänder i nedre käken, men en annan femma är när de poppar upp)
Stackars anka..
Övrigt så fylls dagarna med lek och kvällarna med jobb. Idag har min kusin varit på besök med sin 6-månader gamla tjej. Roligt att se barn "leka". Dagens lek bestod främst av Isabellas glädjetjut mot den lille och den lilles undrande blick över vem fasiken den skrikande stora babyn är..
Eftersom Isabella gått senaste dagarna och sova tidigt (idag började nattsömnen 17.50) så innebär det tidiga morgnar (hon sover dagssömn 1-1,5h / 1ggr). Idag var hon extra tidig och pep till 06.00, men sedan sov hon mellan oss fram till 7.30. Kanske därför ögonen börjar bli tunga då uret visar 22.00. Eller sen på grund av att vi stannade uppe igår till 00.30 för att se på Love Actually. Nattugglor - jepp. Men det var en söt film. Nu tror jag att jag lagt tillräckligt många siffror i inlägget för idag, kan ju avsluta med att säga att det är exakt 5 dagar kvar av semestern.
Tack och gonatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0