Helgen del 2

Nu har vi som sagt fixat lägenheten barnsäker, alla sladdar borttagna (tack och lov för trådlöst) och hörnen mjuka
Jag trodde jag var smart och kom på hur jag skulle lägga spärrar på tv-skåpets glas. Märkte nyss att jag trixat till det för bra. Det är vuxen-spärrat också och glasen går ej att dra förbi varandra. Go Josephine go..suck. Morgondagens problem..får se mig efter något bättre alternativ.
Isabella fick en ny, större sovpåse..
Och håll i hatten nu: Jag har hängt upp julgardiner i hela lägenheten! Jag vet, helgalet, men sen igen om jag nu skall byta gardiner vill jag ha dem uppe längre än bara en månad. Mamma och pappa var på besök och hämtade lite gardiner och annat smått och gott. Underbart.
Mina två favoritgrisar fick titta fram. På julafton hamnar de på julbordet, men eftersom de är så svårsmälta får de vara ifred. Nöff Nöff!
Vi hade en jätterolig dag på tumis idag, pappa var ännu hela dagen på hockeymässan. Får se vad han tycker om den nya "julinredningen"..den 6 november..jag väntar dock ännu lite med julljusen, vi kan ju inte löpa helt amok än.
Tjejen var nöjd, hon fick mer utrymme att kräla omkring på, då en del stolar och bord röjdes undan..Nu är jag nöjd och belåten med slutresultatet och tänker spendera resten av kvällen att se på European Music Awards från Belfast. Vad gjorde ni på veckoslutet då?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0