Mam-ma, Maa-mma, Ma-Ma

Hejhopp. Här kommer en liten bildkavalkad över dagarna som gått..
En dag blev det kaffe med gudmor Lotta N, och Isabella fick en otroligt läcker huvudbonad som torde skydda mot fall..
..eller hårda kanter. Däremot så hatar hon hatten. No wonder. Men tänkte vara lite hönsmamma och skydda det lilla huvudet. Många gånger har hon inte fallit, så vi klarar oss nog utan hatten, än så länge iallafall. Under tiden nöjer hon sig med att suga på banden..
På lördag blev det pysseldag hos andra gudmor Lotta M, som hade fixat pepparkaksdeg och glögg. Mums!
De andra höll på med ett pepparkakshus, medan jag gjorde pepparkakor. Inte de där traditionella dock. Vem vill ha liten hyena eller krokodil?
Glöggen smakade extra gott vid pepparkaksbakning..
och Isabella hade skoj. Gudmor fick lite träning då hon lekte med tösen, för hon närmar sig redan 11 kg (10,6 för att vara exakt..iallafall enligt digitalvågen). Här behövs ingen "puntti" - det räcker med min kära klimp! Hon är rätt lång, så det jämnar nog ut sig..men jag älskar de där små korvarna på låren. Stadig på benen är hon, och går från sida till sida på allt hon kommer upp på.
Idag firades självständigheten hos famos, dit nästan hela släkten från Laris sida hade kommit för att äta gott och umgås. Dessutom en extra trevlig dag för min del - idag har jag hört MAMMA flera gånger om från Isabellas mun. Dessutom riktigt medvetet och ordentligt så det hörs. "Pappa" och "Lampa" säger hon ju redan, men det hörs lite mer "viskande", men när hon kallar på mig kan man inte undgå mer. Underbart - en dag man som mamma inte kan glömma..
Det var många barn på plats. Här fyra av de sex barn under fem år som var på plats. Yngsta var bara 5 veckor. Roligt att se kusiner och småkusiner umgås sinsemellan.
När vi kom hem somnade hon som en stock.

Kommentarer
Postat av: Lottas-lantliv

Alltså hon är så söt, man sku nästan kunna äta upp henne. Mattes kusiner tyckte hon var så priima.Kram på er alla!

2011-12-07 @ 21:48:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0