NHL - vad man inte ser i TV

Nu skall jag ta lite och skriva och visa bilder från gårdagens NHL-spel, från antagligen ett lite mer feminint perspektiv. Vill ni veta vem som gjorde mål och sånt annat strunt (you know what I mean..) så får ni kolla på text-tv eller NHL:s hemsidor. Jag kan bara börja med att säga att Montreal vann över New York Islanders, det var ju ändå huvudsaken :)
Här har ni nu iallafall en typisk bild av rinken och lite heta, snygga spelare. Jag kunde till och med se hur de såg ut eftersom vi bara var 10 bänkar från rinken, superplatser alltså med andra ord..alla tacklingar och skott i stolpen hördes otroligt bra, trots människorna var högljudda och hejade på sitt hemmalag (tusen tack för biljetterna Anne-Marie & co!)
Uppe i taket fanns denna jätte. Finns liknande i Hartwall Arena i Helsingfors med, men typ dubbelt mindre och sämre resolution. Det här var som värsta mega HD-tv:n. Men det behövs väl för den här arenan rymmer omkring 22 000 personer och alla kunde inte ha lika bra vy som vi. Jämför detta med Hartwalls cirka 13 000..korrigera mig gärna om jag har fel siffror, har hört dem nämnas x antal gånger men tack vare min graviditetsdemens händer det jag glömmer saker och ting alltid då och då. Väldigt störande kan jag berätta, eftersom jag är van att minnas och ha saker under kontroll // H. Kontrollfreak Josephine
Plötsligt dök denna skäggiga typ upp bland publiken..vem i all sin dar är då detta...?
Han rusade vilt fram mellan bänkarna och det var nog främst bara barnen som lade märke till honom. Samt jag då förstås. Spelet kom nog på andra plats alltid då och då eftersom det hände så mycket annat på arenan. Det märks de andra är vana NHL-besökare, då de vet att koncentrera sig på spelet. Men kvinnor är kvinnor, vi lägger märke till så mycket annat än männen ibland. Som att till exempel det fanns en drös med snyggt klädda kvinnor i Prada och Louis Vuitton väskor/kläder. Är det inte meningen att man på sportevenemang kommer och ser på sport och inte klär upp sig som till värsta festen? Därav min casual-style look igår..det handlar ju om sport gott folk, come on! :)
Aijo, låt mig presentera Youppi, Monterals maskot. Han är inte orange för att det strax är Halloween här, så fråga mig inte hur det kommer sig han är orange. Ingen aning. Kanske för att det skall synas, I guess..
Där uppe ser ni alla tv-kanalers representanter och hallåår, alltså de som pratar snabbt och vet hela tiden vilken spelare hade pucken. Tur att de har stora tv-skärmen rakt framför nosen. För mig räckte det att se vilket lag hade pucken, likledes visste jag alltid när SUBBAN rusade fram på isen..dels för att han har ett så lustigt namn (det är ju roligare på svenska än engelska) och för att han är en av få mörkhyade ishockeyspelare. Tror jag aldrig sett någon i SM-ligan med mörk hy, konstigt nog. Dessutom var han mycket duktig! Hoppas jag nu inte använde något rasistiskt, försökte vara så neutral som möjligt..
Varje gång det blev mål steg folk upp och skrek som galningar. Om man satt, som jag, så kunde man inte se isen. Då andra laget gjorde mål märktes det knappt, bara genom att höra buu-ljud. Oj denna ishockey som väcker så mycket känslor, speciellt här i Nordamerika och Montreal :) Skulle jag ha hållit på NY Islanders skulle jag nog inte vågat visa det :) En modig man såg jag med deras skjorta på..
Som ni kan se - folk som myror. Speciellt de som satt högst upp såg ut som små myror. De var dock de som hade högst ljud och hurrade mest..the "so called ordinary people", aka. litet billigare biljetter. Alla som satt omkring oss äger säsongbiljetter och betalar SKITMYCKET för dem. Tänk nu redan att våra två biljetter, för en match kostade sammanlagt cirka 240 dollar. Det kanske också förklarar Prada-väskorna..
Carey Price, målvakten. Tyckte han såg så cool ut i profilbild då han putade ut med rumpan så jag var tvungen att ta en bild av honom :)
Tre gånger under varje period, då det var reklampaus, kom dessa vita smurfar in på arenan. Deras jobb? Putsa undan överlopps is och skit som spelarna mjukat upp med sina skrinskor. De fick säkert tydliga instruktioner på hur de skulle jobba i sina högtalare :) Detta ser man ju inte i tv..
På pausen blev det lite mingel ute i korridoren. Det fanns en butik där man kunde köpa allt möjligt, fanns även små söta babykläder jag nog säkert måste köpa innan jag åker härifrån. Men ser ni de röda skjortorna i bakgrunden? De där spelarskjortorna kostade 240 dollar!!! Sjukt. Men om man nu har råd med säsongsbiljetter har man nog säkert råd med en sån där skjorta med..
Låååång rad av mat att köpa..ni kan ju gissa utbudet - pizza pizza hotdog efter hotdog..
Såklart blev man ändå lite småhungrig och smällde i sig en flottig pizza. Och babyn tackar, not. Men hey - jag var hälsosam och skippade coca colan och tog vatten istället. Annars skulle samvetet bli för hårt :) Det skulle nog vara lättare om man skulle varit vegetarian, men älskar man kött så gör man det..
Lari var glad förstås, en flottig pizza, öl och ishockey - en mans bästa vän
För att inte tala om lite slagsmål därtill. Oj med de där männens testosteroner. De fick hålla på en god stund innan domarna kom emellan. Men lite ynkliga var de nog med slagen, trots det såg ut att de försökte. Inte ens lite blod, come on! Skall man nu vara så löjlig och börja strida mitt i en hockeymatch kan de väl iallafall slåss som  rediga män..
Dessa små röda legobilar kom fram under pausen och skjöt ut t-skjortor till den entusiastiska publiken. Fun job. Ser ni sponsoren? Molson öl..på tal om reklam..
Har ni tänkt på reklamen som finns på sidan av rinken? Kostar säkert skjortan, men det ni kanske inte reagerat på (förutom den riktigt uppmärksamma): De byter reklamer mellan pauserna! En del har tydligen råd att betala för att synas hela matchen, medan en del får nöja sig med bara en eller två perioder.
Målen skall även putsas och hålen borras under pausen. Det är viktigt målvakten har allt i ordning då han börjar. De små vita smurfarna såg roliga ut med sina hinkar och borrar, lite som "ghostbusters" men istället för att skrämma bort spöken och andar var de där för målvaktens räddning...
Isen putsade med två stora ismaskiner. Några småbarn hade turen att få åka med, säkert en stor upplevelse för dem. En tursam kille hade mamma och pappa som satte pengar en del på att få gratulationerna och synas på den stora tv:n i taket. Rätt tufft var det nog ändå :) Jag hade varit glad unge iallafall!
Om man blev hungrig mitt i spelet behövde man inte lyfta på rumpan. Det fanns killar och tjejer som sprang omkring med popcorn, öl, läsk och glass. Bra jobb att ha om man vill bli av "gäddhänget" i armarna och få tighta armar. Måtte vara tungt att ha dem upp i luften hela tiden..
Lite öl kanske? Kostade ju "bara" 10 dollar :) Det är ju inte det billigaste att äta och dricka på hockeymatcher..
Kära julgubben: Till julklapp vill jag ha en stor tv, likadan stor och tydlig som i Bell Centre, tack!
Annat som kostade skitmycket: Parkeringen invid arenan. Ynkliga 25 dollar för 3h. Men är man bekväm och gravid får det kosta lite mer..
Men vi var nöjda ändå!

Kommentarer
Postat av: Chriszy

sv: ja, det är verkligen himla kul när man märker vad man kan göra med hjälp av en kamera!

ja det gör den verkligen! :)



Hur är det med dig annars då? :)

2010-10-28 @ 19:26:24
URL: http://satansbananer.blogg.se/
Postat av: maria

Jeeeee, äntligen NHL på min nivå. Detta har jag väntat på :)

2010-10-29 @ 19:45:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0