Obotlig ESC-nörd

Jag är alltså en obotlig Eurovision Song Contest nörtti. Nu har jag lyssnat igenom en stor del av bidragen, och lägger upp mina favoriter här. Vad tycker ni? Vilken är er favorit? (alla hör till förhandstippade top 10) Ungern. What about my life. Lite Celine Dion-stuk över det hela, eller hur? Jag kan tänka mig dansa till sången.. Norge. Dock Afrikainspirerat..sångrösten inte den starkaste, men rolig refräng.. Eric Saade är så fruktansvärt söt så jag skulle kunna äta upp honom...He will be popular!! Estland hör till favoriter. Taskig engelska men rolig refräng och speciell dam.. Kanske inte så typisk ESC låt, men snygg kille med helt underbar operaröst..ligger för tillfället etta i förhandstippningen.. BSB-wannabes men det funkar ju för mig..får se om de kan sedan också sjunga live.. Vi skall förstås inte glömma Finland, som ännu hör till mina favoriter. Ligger helt bra på vadslagningen.. Lite kuriosa: Minns ni Tysklands vinnare från förra året? Lena? Om inte har ni chans att se henne igen. Hon är nämligen Tysklands representant i år igen. Men jag vågar påstå hon inte kammar hem vinsten i år..

Kommentarer
Postat av: Tanja

Jag har noll koll på årets bidrag, men bra med en översikt här.:) Måste undersöka bidragen närmare när jag får lite mer tid över. Kul att Blue är UKs representant, har en gammal cd av dem i flickrummet hemma... :) (Är gammal BSB-fantast så steget att inhandla en Blue cd var inte svårt att ta då det begav sig... :))

2011-05-03 @ 15:07:03
URL: http://frugranlund.papper.fi
Postat av: Daniela

Jag håller på Ungern i år! Jag tror inte att Lena kommer att ta hem det för Tyskland i år, det är inte alls lika bra låt som förra året. Jag tycker också om Norges bidrag, men håller med om att sångrösten är sådär. I slutändan hoppas jag att Finland vinner, men jag tror tyvärr inte att det blir så.

2011-05-03 @ 18:51:58
URL: http://missminttu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0