I affären - igen!

Ni kanske har märkt att jag gillar att jämföra varor i butikerna med dem vi har hemma. Dessutom är ju en av mina "hobbyn" god mat, varför jag finner resorna till butiken så fruktansvärt intressanta. Här kommer några roliga saker jag funnit: 
Norskt vatten på tub. Det låter ju rätt exotiskt här, men skulle du betala 3 euro för detta?? 
Roliga diskborstar. Detta är ungefär det närmaste man kommer diskborstar i Finland. Här använder man sig av "mini-moppar" och svampar då man skall diska, sådär generellt. 
Ni som gillar viner kanske förstår er på detta. Jag köpte motsvarande till min bror till julklapp något år sedan, och därför råkar jag veta att 20 dollar för två vinglas är billigt. Det är cirka 15 euro. Skulle tippa på att det ligger omkring 60e i Finland..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0