Halloween

Jag har påkänn att Halloween kommer att vara någon helt ny erfarenhet detta år. Det har ju nog i Finland också blivit större genom åren, men här klär ju barnen ut sig och knackar "Trick och Treat". Tror vi skall joina familjens barn och checka in händelserna..
I butikerna finns halloweendräkter för barnen så det understa ruttnar. Jag skulle kunna klä ut mig till muminmamma, magen är fixad det är bara nosen som saknas. Jag skulle ha ÄLSKAT det här då jag var yngre, ett paradis för barnen..
Det här såg vi igår. När är nu igen halloween? Det är väl över en månad dit och de börjar redan pynta gatorna..intressant! Här byts för övrigt gatuljusen från rött till grönt på andra sidan på 1 sekund, det gäller att vara rask i fötterna. Därför har de varit smarta och installerat sekunder man har på sig att ta sig över gatan. Ja, vi gick mot rött. Busted indeed. Sorry morsan!! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0